BL_neg_28.tif
Seminaras atsakingiems tėvams: kaip ugdyti vaiko individualumą nuo mažens?
kovo 27, 2015  |  By:   |  Aktualu, Ar žinojote?, Naujausia  |  Comments are off
Mamuradijas.lt
„Ikimokyklinis amžius. Kaip nepasiklysti tarp daugybės technikų ir sukurti glaudų ryšį su savo vaiku.“ – gilinosi psichologė Aušra Kurienė antrajame tėvystės antradienių seminarų ciklo susitikime, inicijuotame „Mentor Lietuva“  asociacijos. Viešbučio „Domus Maria“ konferencijų salė pilna atsakingų, žingeidžių bei į diskusijas noriai įsitraukiančių tėvelių. Taip, teisingai, mamos į skliautinę salę rinkosi ne po vieną, o poromis, juk vaikas ugdomas tiek mamos, tiek tėčio.

 

Psichologė, analizuodama vaikų elgesį, išskyrė kelis etapus, dalindama mažosios asmenybės formavimąsi pagal jo amžių. Visų pirma, aptartas 2 – 3 metų amžiaus periodas, kurio metu vaikas susipažįsta su savimi bei su pasauliu, aplinka. Dažna tėvų klaida – vaiko skatinimas būti nuolat greta, pernelyg didelis rūpestis ir globa, tad mažasis tampa absoliučiai nesavarankiškas, neturintis supratimo, ką jis gali bei sugeba atlikti pats, galų gale, koks jis yra ir kaip jo asmenybė skiriasi nuo tėvų. Atsiranda baimė, nesaugumo jausmas, o pasaulis lieka nepažintas, pernelyg paslaptingas.

 

Aušra Kurienė teigė: „ Šiuo laikotarpiu svarbu orientuotis į geras emocijas, pozityvumą, nieku gyvu nepersekioti savo atžalos, greičiau įžvelgti teigiamus dalykus bet kokioje situacijoje“. Seminaro metu pateikta daugybė kasdienių, kurioziškų situacijų, palydimų tėvų linksėjimu galvomis bei nuoširdžiu juoku, mat žodžiais nutapytos situacijos atpažįstamos visiems. „Dvimetis – trimetis jau geba rinktis, tad suteikite jam šią galimybę. Leiskite patirti pačiam, pastebėkite ir pagirkite, net jei ir nepavyksta galutinai pateisinti lūkesčių“ – primena psichologė.

 

Taigi, pastarajame periode svarbu išlaikyti balansą tarp padrąsinimo bei saugojimo, užjautimo bei gebėjimo pasidžiaugti, vaiko paties turimų ir ugdomų galių ir tėvų suteikiamos pagalbos, galiausiai, sukurti harmoniją tarp savarankiškumo ir priklausomybės. Su vaiku derėtų elgtis kaip su mažu suaugusiu, o nutikimus, situacijas analizuoti tarsi jos būtų nutikę suaugusiam žmogui.

 

„Kaip veikia pasaulis?“ – dažniausiai mąsto 4 – 6 metų vaikas, kuriam ima rūpėti įsijausti į skirtingus vaidmenis, tam, kad pažintų pasaulį, suvoktų tėvų, senelių kasdienybę. „Tegul keroja vaiko fantazija! Tai – pirmojo sėkmingo melo laikas, kada mažasis suvokia esąs individas, o jo galvos turinys – mintys, svajonės, baimės – priklauso tik jam vieninteliam“ – įtaigiai dėstė psichologė. Tėvai turi domėtis vaiko žaidimais, juose dalyvauti, mat žaisminga forma galima papasakoti labai svarbius dalykus nenuobodžiai. Šiuo laikotarpiu imama naudotis kompiuteriu, kurio funkcijos, galimybės, grėsmės bei tam tikros taisyklės turi būti paaiškintos. Tiesa, tinkamiausi ir labiausiai lavinantys žaislai – transformuojami. Pavyzdžiui, Lego padeda ugdyti lytėjimą, pastabumą, vaizduotę, o žaisti įdomu nekartą, skatinama nuolat bandyti, ieškoti sprendimo kol galiausiai pavyksta. Monotoniškas kartojimas, ieškant išeities, įprastas mokykloje, vadinasi, Lego padeda įgyti kantrybės, pastebėti, jog retsykiais būtina mėginti kelissyk.

 

Seminaro metu nestingo tėvų kasdienybės pavyzdžių, klausimų bei patarimų vieni kitiems, rodos, atmosfera skatinanti ne tik įgyti žinių bei pasidalinti jau sukauptomis, tačiau ir tapti atsakingų tėvų bendruomene, siekiančia ugdyti vaikus inovatyviai, žaismingai, kūrybiškai, pasitelkiant psichologės Aušros Kurienės įžvalgas.
User Rating : 0 (0 votes)
Apie autorių :

Komentarai .