Mamuradijas.lt
Mama-ekspertė Lina Nekrevičiūtė-VOSYLIENĖ
Šiuo metu labai išpopuliarėjo sveika mityba. Vieni ją renkasi dėl sveikatos, kiti dėl „bandos jausmo“, bet kad ir kaip būtų – tai viena geriausių madų. Protingai jos besivaikant ne tik nepakenksime savo sveikatai, bet galbūt ją ir pagerinsime. Lengva mums suaugusiems, kurie laisvai galime reikšti savo norus, elgtis taip, kaip mums atrodo geriausia, tačiau kaip yra su mūsų vaikais?
Mūsų šeima kol kas nėra visiškai panirusi į labai sveiką maitinimąsi, esame dar tik prijaučiantys, bet tikrai žiūrime, ką dedame į burną. Vadovaujuosi ta taisykle, kad viskas turi būti proto ribose. Kasdienybėje ir taip gausu streso, o jei dar ir dėl maisto reikėtų nervintis, ar save kaltinti, kad kažką blogo suvalgiau, tai kokia čia tada sveika mityba? Tad mes sau retą kartą leidžiame pasimėgauti ir saldainiu, ir torto gabalėliu ar šokoladu, o vasaros be ledų neįsivaizduojame.
 Šaltuoju metų laiku tikrai sunkiau vartoti daug daržovių, nes parduotuvėse esantys vaisiai ir daržovės, atvirai pasakius, mums tikrai neskanūs, todėl dažniausiai vartojame apdorotus produktus. Šiltuoju metų laiku sveika mityba grįžta savaime – nuvažiavus į sodą visą dieną turime ką valgyti ir nebesinori nei to torto, nei šokolado. Tačiau dažnai tenka pasukti galvą dėl savo mažylės. Kol esame namie viskas gerai – valgome tai, kas jai labiausiai tinka ir patinka. Tačiau juk nesėdime visada vieni namuose, lankomės svečiuose, o ten prasideda iššūkiai. Artimieji tikrai myli mūsų dukrytę ir dažniausiai tą meilę išreiškia lepinimu, saldainių vaišėmis. Dėl vieno saldainiuko tikrai nieko nenutiks ir nesijaudinu, bet dažnai tiek suaugusieji, tiek mažylė praranda saiką. O tada jau prasideda puolimas ant mamos, kai bandau riboti saldainių ar kitų saldumynų valgymą. Tik ir girdžiu „ar tau gaila vaikui saldainio?“, „nei vienas vaikas neužaugo be saldumynų“, „kokia tu mama, jog neleidi vaikui mėgautis vaikyste“ ir t. t. Ar saldainių takeliais nuklota vaikystė tikrai yra gera vaikui?
Aš įsivaizduoju, kad užaugusi dukra atsimins gražiai ir smagiai praleistą laiką, o ne kiek saldainių ji suvalgė. Tai kaip nustatyti tas ribas, kad artimieji iš tos didelės meilės neprarastų sveiko proto ir nekištų į tą mažą, jauną skranduką viso „gėrio“, kuris slepiasi už gražaus popierėlio? Kartais taip ir norisi duoti visiems paskaityti  lapą su ryškiai ir aiškiai aprašyta saldainio sudėtimi. Visi tie hidrinti riebalai, modifikuotas bulvių ar kukurūzų krakmolas, saldikliai, tirštikliai, skonio ir kvapo stiprikliai ir dar bala žino kokie priedai tikrai neskamba viliojančiai. O visą žalą, kurią daro šios sudėtinės dalys, labai paprasta sužinoti interneto platybėse. Atrodo, visi esame suaugę žmonės, bet kodėl vyresnės kartos atstovai nepaiso mūsų norų auginti sveikus vaikus?
Mano mažylei perdozavus saldumynų iškart pasireškia alerginė reakcija, parausta žandukai, o kas blogiausia – iškart kietėja viduriai, ir sekančias kelias dienas ji tiek kankinasi, kad man  išties skauda dėl jos širdį. Rodos, toks nekaltas tas saldainiukas ar pyragėlis, bet mums sukelia nemažai problemų. Tai kaip drąsiai pasakyti ne tiems dosniesiems saldainių vaišintojams? Ne, man tikrai negaila, ir žinau, kad tikrai bus tų saldumynų ir ateityje, bet dabar gal vadovaukimės sveiku protu ir pagailėkime to mažo organizmo, kuriam paskui skauda, būna bloga savijauta. Aš labai džiaugiuosi dukra, kuri jau supranta, kad nuo saldainio skauda pilvuką ir dažnai jo atsisako, pasirinkdama džiovintas uogas ar riešutus. Bet ką daryti su tais, kurie primygtinai siūlo vaikui saldumyną? Pyktis nesinori, kai kalbi gražiai – nesiklauso.
Ar tikrai esu bloga mama, jei riboju vaikui saldumynų valgymą? Manau, ne viena mama yra taip pagalvojusi. Pati labai džiaugiuosi tomis, kurios turi tvirtą nuomonę ir išsilaiko nenusileidusios kitiems šiuo klausimu. Kaip įgauti tos drąsos patiems artimiausiems pasakyti ne, mano vaikui saldainių negalima? Ne dėl kvailo nusistatymo, bet dėl akivaizdžių problemų. Pagaliau, ateina vasara, savaime blogų maisto produktų valgymas sumažės, daugiau vaišinsimės šviežiais vaisiais ir daržovėmis. Bet per tą laiką norėčiau išmokti išlaikyti savo stiprų ne, kaip tai padaryti? Ar yra toks stebuklingas būdas?