Noriu pradėti nuo to, kad šiame įraše nėra jokios reklamos ar antireklamos nei vienai vaistų grupei. Čia tiesiog mano patirtirs, kuri arba bus naudinga, arba ne 🙂
Tikriausiai jau susipažinote su informacija, kad nėštumo metu kraujyje sumažėja hemoglobino kiekis. Ir stebėtis nėra ko. Mažasis mūsų draugas pirmaisiais savo gyvenimo mėnesiais maitinsis tik mamos pienu, tad jau dabar jis pradeda kaupti jam reikalingas medžiagas. Geležis tikrai yra tarp jų. Nors jis dar mažiukas, bet žino, kaip reikia gyvenime suktis 🙂
Hemoglobino norma vyrams  – 140-180 g/l, moterims – 120-160 g/l. Kadaise norma buvo 110 g/l, bet dabar ji leistina tik naujagimiams.
Aš šiuo metu galiu pasigirti vos  100 g/l (nors iki nėštumo buvo   132 g/l) kas nėra labai gerai, nes dažnai jaučiuosi pavargusi, normalu, nes homoglobinas padeda išnešioti deguonį po organizmą, o jei jis mažėja, tai ir organizmo aktyvumas silpsta.
Nors kelias savaites gėriau gydytojos skirtą „Tardyferon“, rezultatai nėkiek nepakito. Tiesa, gėriau po vieną tabletę per dieną, o dabar buvo liepta padvigubinti dozę. Tai va, padvigubinau ir iškart teko leisti skrandžiui išsivalyti net kelis kartus. Man pasireiškė šalutinis vaistų poveikis – pykinimas, vidurių užkietėjimas. Prie viso to, kad savijauta ir taip „neblizga“, šie faktoriai visai nedžiugina.
Tad teko prisiminti kitus vaistus, kurie dar paauglystė gelbėjo nuo galimos mažakraujystės… Yra tokie vaistai „Floradix“, visi reikiami elementai pateikiami skystu pavidalu, kas reiškia, jog organizmas lengviau gali pasisavinti juos. Geležį taip pat. Dabar tai mano nr. 1. Be to pradėjau vartoti folio rūgštį su geležimi  dukart per dieną iš „Amway“.  Pykint tikrai nebepykina, o ir vidurių užkietėjimo era baigiasi.
Pasirodo, kad ir hematogenas turi savos naudos. Tad stengiuosi į dieną suvalgyti bent po vieną batonėlį. Ir, aišku, visų svarbiausia čia – mityba. Aš kadangi mėsos nemėgėja (nesupraskite neteisingai, tikrai nesu nei vegetarė, nei veganė, tiesiog man jos nesinori), tai man didžiulis iššūkis…
 
Bet visgi kokie tie rekomenduoti produktai?
Raudona mėsa (tik ne kiauliena)
Antiena, ji turi daug folio rūgšties, kuri padeda įsisavinti geležį
Granatų sultys
Špinatai
Burokėliai ir jų sultys
Brokoliai
Grikiai
Raudonieji lęšiai

 

Jei turite kokių patarimų man ir kitoms nėštukėms, labai laukčiau jų komentarų skiltyje po šiuo tekstu 🙂