Nuotrauka 1
5 patarimai geram vaiko miegui
gruodžio 21, 2017  |  By:   |  Aktualu  |  Comments are off
Kol vaikų amžių dar skaičiuojame savaitėmis ir mėnesiais, jų miego režimui skiriame itin daug dėmesio. Tačiau apie tinkamą ir kokybišką miegą nereikėtų pamiršti ir jam paūgėjus – augančiam vaiko organizmui miegas itin reikalingas. Svarbu nepamiršti, kad miego ne tik turi būti pakankamai – itin svarbi ir jo kokybė.
Kokybiško miego trūkumas gali atsiliepti ne tik vaiko nuotaiką, bet ir jo gebėjimą susikaupti, bendrauti ir atlikti įvairias užduotis. Pasak specialistų, vaiko miego kokybei įtakos gali turėti ne tik laikas, kai jis atsigula, amžiaus grupei rekomenduojamas miego valandų kiekis, pietų miego režimas, bet ir aplinka, kurioje vaikas miega.
  1. Laikykitės miego režimo
„Iš pradžių gali būti sunku, tačiau „įsigyvenus“ į miego režimą ramiau miegos tiek vaikai, tiek jų tėveliai“, – tikina į pagalvių ir antčiužinių rinką įžengusios įmonės „Vita Baltic International“ rinkodaros vadovė Brigita Vasiliauskienė. „Stenkitės kas vakarą vaikus migdyti tuo pačiu metu ir panašiu laiku kelkite juos ryte. Taip sureguliuosite savo atžalos vidinį laikrodį ir po kurio laiko ginčus dėl laiko, kada eiti miegoti, galėsite pamiršti – vaikas natūraliai norės pailsėti. Į režimą būtinai įtraukite ir kasdienį pietų miegą – net pačiam guviausiam vaikui reikia pailsėti dienos metu. Pakankamos trukmės ir kokybiškas pietų miegas teigiamai veikia ir nakties miego kokybę.“
  1. Išjunkite šviesas!
Visi papildomi šviesą skleidžiantys dirgikliai – šviestuvai, televizorius, planšetės ar kompiuterio ekranas neigiamai veikia tiek vaikų, tiek suaugusiųjų miego kokybę. Tačiau vaikus jie veikia kur kas labiau – melsvą šviesą skleidžiantis mobiliojo telefono ar planšetės ekranas „miego hormono“ melatonino kiekį vaikų organizme sumažina dvigubai labiau nei suaugusiųjų. Tad žaidimus ir pramogas šiais elektroniniais prietaisais reikėtų planuoti dienos metu. Apskritai, miegoti geriausia visiškoje tamsoje. Ką daryti, jei vaikas tamsos bijo? Palikite degančią lempą koridoriuje (tik nepamirškite jos išjungti vaikui užmigus) ar įsigykite blausios šviesos naktinę lempelę.
  1. Susikurkite ruošimosi miegui ritualą
„Kasdien besikartojantis malonus pasiruošimo miegui ritualas sukuria vaiko rutiną – žinodamas, koks bus sekantis žingsnis jis jaučiasi ramiai ir užtikrintai. Pusvalandį prieš vaiko „lovos laiką“ išjunkite televizorių, kalbėkite ramiau, lėčiau – tai subtilūs, tačiau gana veiksmingi miego signalai. Kas vakarą laikykitės tos pačios „pižama-dantų valymas-pasaka prieš miegą“ tvarkos ir pastebėsite, kad po kurio laiko pasaka tampa vis trumpesnė“, – pasakoja B. Vasiliauskienė.
  1. Sukurkite miegui palankią aplinką
Svarbi ne tik miegamojo aplinka, kartu su vaiku miegantys žaislai, bet ir visa, kas liečia jo odą nakties metu: atkreipkite dėmesį į pižamos ir antklodės sudėtį (kuo daugiau natūralių medžiagų – tuo geriau). Net tokia iš pirmo žvilgsnio smulki detalė, kaip pagalvė, gali turėti itin didelės įtakos tiek vaiko miego kokybei, tiek jo elgesiui nubudus.
Pasak neseniai senas pagalves naujomis, iš aukštos kokybės viskoelastinio porolono pagamintomis, pakeitusio Alytuje įsikūrusio lopšelio-darželio „Lakštingala“ direktorės Virginijos Smalinskienės, efektą auklėtojos pastebėjo iškart: „Nuolat rūpinamės savo vaikų sveikata ir jos stiprinimu, o miegas mažam organizmui turi itin didelę reikšmę. Pakeitus senąsias pagalves pastebėjome, kad vaikai ilgiau ir ramiau miega pietų, o pabunda pailsėję ir gerai nusiteikę – kokybiškas miegas garantuoja gerą nuotaiką. Na, o vaikai, labiausiai vertina pagalvės minkštumą ir švelnumą“, – šypsosi V. Smalinskienė
  1. Atsikratykite alergenų!
„Jei vaikas sunkiai užmiega, o naktį dažnai nubunda, gali būti, kad dėl to kalti ir aplinkoje esantys alergenai. Pasidarykite alerginį tyrimą ir pasirūpinkite, kad vaiko lovelės čiužinio, pagalvės, antklodės ir pižamos sudėtyje nebūtų alergenų – kartais tai ir būna ta vienintelė prasto miego priežastis,“ – teigia „Vita Baltic International“ rinkodaros vadovė.
 
 
 
Apie autorių :

Komentarai .